Hetkinen - Shopify teemapäivityksellä nopeutta, tyylikkyyttä sekä helppokäyttöisyyttä

Hetkinen on suomalainen lifestyle-yritys, joka valmistaa pieniä designtuotteita sekä kosmetiikkaa. Hetkisen tuotteet ammentavat inspiraatiota Suomen luonnosta minimalistisella sekä huolitellulla suunnittelulla. Hetkisen laadukkaat sekä innovatiiviset lifestyle -tuotteet valmistetaan kaikki Suomessa omissa tehtaissa, joista tuotteita postitetaan jo kansainvälisesti yli 40 maahan.

Kansainvälisesti kasvava liiketoiminta tarvitsi rikastetun, helposti ylläpidettävän sekä skaalautuvan alustan, jotka nykyisen Shopify kaupan päivitys uudistettuun Shopify 2.0 versioon mahdollisti. Päivityksen yhteydessä suunnittelimme, uudistimme sekä rikastimme koko asiakkaan ostopolun verkkokaupassa yhdessä Hetkisen tiimin kanssa.

Services

Re-Design ja Omnichannel succees

Rikastettu tuotekohtainen tieto kustomoitiin tuotekortille

Huolitellut sekä minimalistisesti suunnitellut tuotteet ja niiden monipuoliset ominaisuudet rakennettiin verkkokauppaan visuaaliseksi sekä helposti löydettäväksi kokonaisuudeksi. Kattava tuotetieto haluttiin näyttää asiakkaille, kuitenkin viestien brändin huolellisuutta sekä minimalistisuutta. Tuotetieto rikastettiin Shopify metafieldsejä hyödyntäen, joka mahdollisti monipuolisemman tuotetiedon esittämisen visuaalisesti sekä käyttäjäystävällisesti erityisesti mobiililaitteilla.

Tech partners

Shopify ja Klaviyo

Teemapäivityksen tuomat uudet mahdollisuudet

Teemapäivityksen myötä Shopify kauppa on nopeampi, käyttäjäystävällisempi sekä skaalautuvampi tulevaisuudessa. Runsas visuaalinen kuva sekä videosisältö mahdollistettiin sivustolle sivuston suorituskyvystä tinkimättä. Lisäksi Shopify 2.0 ominaisuuksilla mahdollistetaan tuotekokoelmien kasvattaminen sekä tuotteiden myyntiin laittaminen ketterästi huolellisesti suunnitelluilla tuotetiedon rakenteilla. Uudistuksilla mahdollistamme ketterän sivuston kasvun sekä kehityksen myös markkinakohtaisesti tulevaisuudessa ilman koodiosaamista.

Markkinoinnista mitattavampaa

Teemapäivityksen myötä toivottiin tuovan myös uusia mahdollisuuksia markkinointiin. Teeman paremman suorituskyvyn sekä sitouttavamman asiakaskokemuksen myötä sivusto on hakukoneystävällisempi orgaaniselle liikenteelle. Sivuston käyttäjiä sekä asiakkaita halutaan tulevaisuudessa analysoida sekä segmentoida, jolloin myös markkinoinnin tuomat mahdollisuudet monipuolistuvat sekä asiakasviestinnästä tehdään yhä personoidumpaa. Kokonaisuudessa käyttäjäystävällinen, skaalautuva sekä konvertoiva verkkokauppa luo uusia mahdollisuuksia markkinointiin ja töisinpäin.

Brancoy toimitusjohtaja Samuli Ala-Kasari mustassa hupparissa.

Asiantuntija apunasi