Lilja the Label verkkokaupan uimapukumallisto.

Lilja the label - Kansainvälistä kauppaa monikanavaisesti

Lilja the Label on suomalainen vuodesta 2016 asti toiminut vastuullinen uimapukumerkki. Brändin tavoitteena on valmistaa laadukkaita, eettisiä sekä ympäri vuoden saatavilla olevia uimapukuja. Vastuullisuus on ollut brändin lähtökohta alusta asti, joten kaikki tuotteet valmistetaan ympäristöystävällisistä sekä luonnollisista kierrätysmateriaaleista.

Kansainvälistynyt uimapukubrändi tarvitsi vanhan WooCommerce-kaupan sijaan kestävän sekä kehittyvän verkkokaupparatkaisun, jonka toivottiin mahdollistavan kasvu sekä kehitys koko henkilöstön voimin.

Services

OMNICHANNEL CUSTOMER UNDERSTANDING

OMNICHANNEL DESIGN

SHOPIFY ja RE-PLATFORMING

Alustamigraatio kasvun tueksi

Brändin aiempi verkkokauppa ei palvellut vuosien jälkeen enää nykyliiketoiminnan edellytyksiä. Havainnot suorituskyvyn laskusta sekä pelko vanhan alustan kestävyydestä mahdollisten muutosten myötä kannusti asiakasta siirtämään datan Shopify-alustalle. Shopify-alustan toivottiin ratkaisevan arjen ongelmat sivuston kehityksen suhteen sekä mahdollistavan uusia kaupankäynnin toiminnallisuuksia. Asiakkaan teemaksi valikoitui visuaalinen, toiminnallinen sekä tehokas Taiga-teema, jonka avulla verkkokaupasta toteutettiin visuaalisesti informatiivinen sekä helposti kehitettävä.

Tech partners

Shopify ja Klaviyo

Kasvua kansainvälisiltä markkinoilta

Kansainvälistyvä uima-asubrändi tarvitsi oikeat skaalautumisen työkalut yhä kansainvälistyvämpään liiketoimintaan. Pelkästään Suomen kesän ollessa rajallinen tarvitaan kasvun näkökulmasta yhä enemmän uusia markkinoita sekä asiakkaita. Shopify Marketsin sekä Shopify Paymentsin avulla yhden kaupan sisälle rakennettiin monimarkkinainen kauppa, jonka avulla pystytään tarjoamaan markkinakohtaisempaa ostokokemusta asiakkaille yhä kannattavammin sekä seuraamaan tarkemmin markkinakohtaista kasvua.

Monikanavainen Shopify

Aiemmassa ratkaisussa kivijalka sekä verkkokauppa eivät keskustelleet keskenään, jolloin kasvun näkökulmasta hukattiin valtavasti asiakasdataa kivijalan asiakkaista. Shopify-verkkokaupan sekä Shopify POS-kassajärjestelmän avulla tuote-, asiakas- sekä tilausdata on hallittavissa reaaliaikaisesti. Shopifyn monikanavaisella ratkaisulla pystymme tulevaisuudessa segmentoimaan asiakkaat yhä laadukkammin tarjoten asiakkaille persoonallisempia ostokokemuksia.

Lilja the Labelin vaaterekki, jossa roikkuu brändin uimavaatetuotteita
Shopify payments auki valkoisella iPadilla, vieressä musta maksupääte.
Brancoy toimitusjohtaja Samuli Ala-Kasari mustassa hupparissa.

Asiantuntija apunasi