My o My on energisoinut suomalaista muotia ja vuodesta 2008. Helsinkiläinen muodin sekä kodin designin jälleenmyyjä tuo luksusmuodin ystäville inspiraatiota tarkoin valikoitujen designmerkkien avulla. Helsingin ydinkeskustan kolmen persoonallisen kivijalkaliikeen valikoimasta löydät tunnettuja brändejä kuten mm. Zadig & Voltaire, Ganni, Hay sekä &Klevering.
My o My halusi yhtenäistää tuotehallinnan, kassajärjestelmät, datan sekä muut myynnin järjestelmät, jolloin alustaksi valikoitui Shopify. Aikaisemmin verkkomyyntiä on tehty ainoastaan kolmannen osapuolen, Farfetchin, kauppapaikka-alustalla. My o My halusi kuitenkin avata myös oman verkkokaupan alustalle, joka mahdollistaisi alustan integraation kaikkiin myyntipaikkoihin sekä kolmansien osapuolien järjestelmiin.
Tyylikäs ja toiminnallinen
Laaja sekä monipuolinen muodin ja kodin sisustuksen tuotevalikoima rakennettiin visuaaliseen muotoon kauppiaan arki huomioiden. Tutustuimme aluksi jälleenmyyjiltä saatavaan tuotetietoon, jonka pohjalta rakensimme tuotteiden ja tuotetiedon perustamisen prosessit mahdollisimman helppokäyttöisiksi, koska tuotteiden vaihtuvuus on suurta. Hajanainen tuotetieto rakennettiin ja yhtenäistettiin sivustolle, jolloin tuotteiden löydettävyys ja ostaminen helpottuivat huomattavasti.


Shopify POS käyttöön kaikkiin myymälöihin
Shopify toteutuksen yhteydessä haluttiin luoda katkeamaton asiakaskokemus kaikissa kanavissa sekä ratkaista varastonhallintaan ja tuotteiden saatavuustietoihin liittyvät haasteet. My o My:n jokaiseen kivijalkamyymälään otettiin käyttöön Shopify POS -kassajärjestelmät, jotka mahdollistavat ajantasaisen varastonhallinnan sekä saatavuustiedon kaikille asiakkaille niin verkossa kuin kivijalkamyymälöissäkin. Varastonhallinnan merkitys korostuu vuoden kiireisimmän myyntisesongin, Xmas Garage, aikana.
Kansainvälisyys monikanavaisesti
Oman verkkokaupan haluttiin tulevaisuudessa mahdollistavan myös kansainvälinen myynti. High-end designtuotteiden markkina on Suomessa pienehkö, joten erityisesti vaatteiden myynti haluttiin myös omassa verkkokaupassa mahdollistaa kaikkiin EU-maihin. Tämän tavoitteena on kasvattaa oman verkkokaupan asemaa tuotteiden myynnissä. Lisäksi Farfetch-markkinapaikka haluttiin säilyttää myyntikanavana verkossa, joten se integroitiin Shopifyihin, jotta varastosaldot pysyvät ajantasalla myyntikanavasta riippumatta.

