Heirolin keittiötarvikkeita aseteltuna valkoiseen keittiöön. Puinen leikkuulauta nojaa valkolaattaista seinää vasten tiskialtaan takana. Leikkuulaudan vieressä on valkosipuleita. Seinällä myös veitsiteline, jossa kolme veistä kiinnitettynä. Pöydällä on myös tuoretta rosmariinia kahvikupissa ja sitä myös roikkuu seinällä kuivattuna.

Heirol - Laadukkaat keittiötarvikeet kuluttajille monikanavaisesti Shopifyllä

Heirol on suomalainen keittiötarvikkeiden valmistaja ja jälleenmyyjä, joka on tunnettu laadukkaista tuotteistaan ja innovatiivisista keittiöratkaisuistaan. Yritys on toiminut menestyksekkäästi jo vuosikymmenien ajan pohjoismaissa vahvalla B2B -myynnillä. Kuluttaja- sekä monikanavaisen liiketoiminnan kasvattaminen tarjoaa valtavan potentiaalin, jota ei voitu ratkaista olemassa olevilla työkaluilla. Ratkaisu kuitenkin löytyi - Shopify.

Alkutilanteessa Heirolin verkkokauppa toimi WooCommerce-alustalla, joka osoittautui hitaaksi, vaikeasti kehitettäväksi ja epävarmaksi toimintojen suhteen. Eri järjestelmiä oli lukuisia, mikä teki kokonaisuuden hallinnasta monimutkaista ja tehotonta. Projektimme tavoitteena oli yksinkertaistaa järjestelmäkokonaisuutta ja sujuvoittaa digitaalista liiketoimintaa, jotta tiedonhallinta yksinkertaistuisi, kustannukset tehostuisivat sekä kaupan kasvu ja kehitys yksinkertaistuisivat.

Services

OMNICHANNEL SUCCESS

OMNICHANNEL DESIGN

SHOPIFY

SHOPIFY POS

RE-PLATFORMING

SHOPIFY APSS & INTEGRATIONS ja EMAIL MARKETING & LOYALTY

Järjestelmäarkkitehtuuri ja yksinkertaistaminen

Shopifyn avulla Heirol pystyi yksinkertaistamaan järjestelmäarkkitehtuuriaan merkittävästi. Suurimmat muutokset tapahtuivat kivijaloissa sekä tuotehallinnassa. Kivijalkojen Winpos -kassajärjestelmät korvattiin Shopify POS -kassajärjestelmällä ja Shopifyn oma tuotehallinta korvasi vanhat PIM- sekä kuvahallintajärjestelmät. Näin ollen kuluttajaliiketoiminnan keskeiset toiminnot saatiin keskitettyä yhteen järjestelmään, mikä paransi kokonaisuuden hallintaa ja vähensi teknisiä ongelmia.

Lisäksi Shopifyn avulla luotu personoitu asiakaskokemus auttoi kehittämään nopean ja luotettavan verkkokaupan, jossa asiakkaat saavat nauttia sujuvasta ja miellyttävästä asioinnista visuaalisten ja helposti ylläpidettävien elementtien tuella.

Tech partners

Shopify

Klaviyo ja Yotpo

Monikanavaista liiketoimintaa parhaimmillaan

Shopify mahdollisti Heirolille saumattoman monikanavaisen liiketoiminnan. Shopify POS -järjestelmä käyttöönotettiin Turun sekä Helsingin kivijalkakauppoihin, mikä teki myyntiprosesseista sujuvan ja tehokkaan. Shopifyn sekä Shopify POS integrointien avulla asiakkaat voivat nyt tehdä ostoksia helposti sekä verkossa että myymälöissä, ja heidän ostohistoriansa ja asiakastietonsa pysyvät ajan tasalla kaikissa kanavissa. Tämän lisäksi myyjillä on käden ulottuvilla reaaliaikaisesti päivittyvä tuote-, asiakas- sekä tilaustieto, mikä edesauttaa asiakkaan palvelemista yhä paremmin.

Heirol, Shopify ja lukuisten asiakkaiden palvelu

Heirol on tunnettu brändi, jolla on laaja asiakaskunta. Oikeat järjestelmät sujuvoittavat arjen rutiineja, jolloin säästetty aika voidaan investoida asiakkaisiin. Uudelleenrakensimme Shopifyn ympärille Heirolin asiakkaille kanta-asiakasohjelman Yotpon avulla, jonka lisäksi Klaviyoon rakennettiin myynnin ja asiakasviestinnän sujuvoittamiseksi tärkeimmät automaatiot.

Shopify ja siihen integroidut myynnin työkalut tarjoavat laadukkaat asiakassegmentoinnin mahdollisuudet, mikä auttaa tulevaisuudessa personoimaan viestintää tehokkaammin ja tarjoamaan asiakkaille räätälöityjä ratkaisuja myös verkossa. Kaikki asiakkaan ansaitsemat etuudet ovat hyödynnettävissä saumattomasti kaikissa Heirolin myyntipisteissä sekä myyjien myyntitilanteissa.

Heirolin siirtyminen Shopify-alustaan on osoitus siitä, kuinka tärkeää on valita oikeat työkalut digitaalisen liiketoiminnan tueksi. Yksinkertaistamalla järjestelmäarkkitehtuuria ja ottamalla käyttöön monikanavaiset ratkaisut, Heirol pystyi parantamaan asiakaspalveluaan, tehostamaan toimintaansa ja kasvattamaan liiketoimintaansa merkittävästi.

Valkopaitainen henkilö kaataa Heirolin espressokeittimestä kahvia toisen henkilön kädessään pitelemään kahvikuppiin. Taustalla näkyy kakkuja herkkupöydässä sekä valkomekkoinen nainen.
Heirolin astiastoa katettuna valkoiselle pöytäliinalle. Syvällä lautasella on keltaista keittoa. Taustalla näky henkilöiden käsiä pöydällä sekä kirkas maljakko, jossa vihreitä kasveja.
Brancoy toimitusjohtaja Samuli Ala-Kasari mustassa hupparissa.

Asiantuntija apunasi