Kannattavaa kasvua digitaalisen markkinoinnin kasvupalveluilla /Kaluste Marsalkka

21%

Tuhannen näyttökerran hinnan lasku

78%

Klikkausprosentin kasvu

60%

Klikin hinnan lasku

Pomar - Paranneltu asiakaskokemus Shopify 2.0 teemapäivityksellä Luet nyt Kannattavaa kasvua digitaalisen markkinoinnin kasvupalveluilla /Kaluste Marsalkka 1 minuutti

Kotimaisen huonekaluliikkeen Kaluste Marsalkan valikoima kattaa sekä suomalaiset että kansainväliset design-tuotteet. Verkkokaupan lisäksi Kaluste Marsalkka on tunnettu poikkeuksellisesta asiakaspalvelustaan Mikkelin kivijalkamyymälässään. Asiakkaiden sanojen mukaan: "Kannattaa matkustaa pääkaupunkiseudulta asti ostoksille Villen ja Sannan liikkeeseen." 

Aiemmin toteutetun Shopify migraatio -projektin jatkona olemme tiivistäneet yhteistyötä asiakashankinnan sekä myynnin kehittämisen parissa. Kasvuyhteistyömme on jatkunut kuusi kuukautta ja tulokset ovat erinomaisia!


Tavoitteet



Yhteistyön alussa loimme tavoitteet kuuden kuukauden ajanjaksolle. Nämä tavoitteet olivat:

1) Tunnettuuden kasvattaminen ja uusien potentiaalisten asiakkaiden tavoittaminen.

2) Liikenteen lisääminen verkkokauppaan kustannustehokkaasti.

3) Selkeä kommunikointi ja analytiikan tulkitseminen. Yhteistyön aikana keräsimme dataa ja kokemuksia, jotka toimivat pohjana digitaalisen markkinoinnin jatkokehitykselle.


Toimintatavat



Yhteistyömme perustui pitkälti hyvälle viestinnälle projektityökalumme avulla. Tapasimme yhdessä kerran kuukaudessa, jolloin kävimme kampanja- ja verkkokaupparaportit läpi sekä mietimme askeleet kohti tulevia viikkoja. Haluamme Brancoylla reagoida asiakkaan tarpeeseen. Yhteistyön aikana huomasimme, että Kaluste Marsalkka kaipasi tukea sisällöntuotannossa, joten päätimme, että toteutamme sisällöt jatkossa yhteistyöllä.



''Shopify -alustan käyttöönoton jälkeen olemme huomanneet, että meillä jää yksinkertaisesti enemmän aikaa perustekemisen lisäksi liiketoiminnan kehitykselle''


Tulokset


Palvelut: Meta, Google Ads, sisällöntuotanto

Metan kanavat Facebook ja Instagram ovat olleet alusta asti mukana. Olemme onnistuneet nostamaan mainosten klikkausprosenttia 78 % ja laskemaan linkin klikkauksen hintaa lähes 60 %. Verkkokaupan kävijämäärä on yhteistyömme aikana lähes kolminkertaistunut. Olemme myös aloittaneet Google markkinoinnin yhteistyömme aikana.

Opit ja seuraavat stepit


Kerätyn datan perusteella tarkoituksemme on jatkaa digitaalisen markkinoinnin strategista kehittämistä. Yhteistyömme ottaa askeleen seuraavalle tasolle. Huolehdimme jatkossa myyntiputken eri vaiheissa olevista asiakkaista Metan ja Googlen lisäksi uutiskirjesovellus Klaviyon sekä proaktiivisen Shopify ekosysteemin kehityksen avulla. Kerromme jälleen kuuden kuukauden kuluttua, millaisia tuloksia olemme saaneet aikaiseksi!

Asiantuntija apunasi

Juho Neuvonen