Puustamo - Monipuoliset B2B sekä B2C toiminnallisuudet Shopifyn avulla

Kaluste Marsalkka – Myynnin modernisointi Shopifyn avulla Luet nyt Puustamo - Monipuoliset B2B sekä B2C toiminnallisuudet Shopifyn avulla 1 minuutti Seuraava My o My - Luksus designia monikanavaisesti Shopifyllä

Puustamo Oy on kotimainen massiivipuuovien valmistaja. Visuaaliset sekä vastuulliset yksilölliset massiivipuuovet sekä sisäänkäyntielementit soveltuvat asuntoihin, liiketiloihin sekä julkisiin kohteisiin. 

Shopify verkkokauppaprojektin sekä pitkäaikaisena yhteisenä missionamme on nostaa ovien arvostus kiinteistöissä. Tuotteiden uniikkius sekä kustomointimahdollisuudet haluttiin rakentaa asiakaskokemuksena niin arkkitehdeille, suunnittelijoille, talopakettimyyjille sekä kuluttajille visuaalisesti sekä käyttäjäystävällisesti. 

Yhteistyömme aluksi tutustuimme kattavasti Puustamon liiketoimintaan, asiakkaisiin sekä muihin operatiivisiin toimintoihin B2B liiketoiminnassa. Perinteisellä alalla toimiessa Shopifyn haluttiin toimivan verkkomyynnin lisäksi myös myyjien sekä tuotannon jokapäiväisenä ja tärkeimpänä työkaluna.


Lähtötilanne


Alkutilanteessa Puustamolla oli perinteiset myynnin prosessit. Some- ja verkkomainonnan avulla kerättiin verkkosivuille kävijöitä ja yhteydenottoja, joiden pohjalta tarjottiin ratkaisuja ulko-ovi tarpeisiin. Yrityksessä ei ollut käytössä myynnillistä järjestelmää, jolloin tehtiin paljon manuaalista työtä tarjousten laskemiseksi. Lisäksi tuotteet esitettiin yksittäisinä kuvina, jolloin tuotteiden kustomoitavuus ei tullut markkinoinnissa selkeästi esiin.


Ratkaisu


Rakensimme Puustamolle käyttäjäystävällisen sekä toiminnallisen verkkokaupan, jossa asiakas pystyy visuaalisesti suunnittelemaan itselleen kutsuvan sisäänkäynnin monipuolisesta valikoimasta. Tuotteen visuaaliseen suunnitteluun rakennetulla tuotekonfiguraattorilla pystytään jokaiselle tuotteelle rakentamaan omat tuotekohtaiset määritykset sekä lisäämään mahdolliset lisäominaisuudet kokonaisuuteen. Kuluttajapuolella ohjataan kuluttajat jättämään kokonaisuuksista tarjouspyynnön, kun taas yritysasiakkaat pystyvät tilaamaan tuotteet suoraan omilla tunnuksillaan.

Shopify toimii myös myyjien työkaluna tarjouslaskennassa. Myyjät pystyvät rakentamaan tarjoukset suoraan Shopifystä, jonka jälkeen asiakkaalle pystytään toimittamaan kustomoitu sekä informatiivinen tarjous erilaisista rakennetuista tarjouspohjista.

Asiantuntija apunasi

Arttu Hietala